Вступна кампанія 2022: особливості, виклики, результати

Незважаючи на всі перешкоди, спричинені російським вторгненням, навчальний рік 2022 у розпалі, тож зовсім скоро будемо активно готуватись до вступної кампанії 2023 року. У цій статті ми хочемо згадати найбільш значущі моменти цьогорічного вступу до нашого університету. Це були плідні місяці співпраці усіх 19 факультетів, Педагогічного фахового коледжу, ТВСП “Черкаське навчально-наукове відділення”, Приймальної комісії й Центру маркетингу та розвитку Львівського університету.

Нещодавно Міністерство освіти і науки України у соцмережах та ЗМІ опублікувало результати вступних кампаній провідних університетів держави. Радіємо, що наш навчальний заклад багато років поспіль є серед трійки лідерів у Рейтингу закладів вищої освіти за кількістю поданих заяв вступників на базі ПЗСО – 27 303. Також Університет увійшов у п’ятірку перших (4 місце) ЗВО за наданими рекомендаціями на бюджет: 2 331. А ще цьогоріч Львівський університет став лідером за кількістю аспірантів серед ЗВО України, адже понад 270 осіб виявили бажання здобувати третій (освітньо-науковий) ступінь у стінах Alma Mater.

Наталія Міщук, відповідальний секретар приймальної комісії, зазначає, що з огляду на російське вторгнення цьогорічна вступна кампанія була складною. У зв’язку з цим були зміщені основні дати вступу, а МОН оперативно вносило зміни у “Порядок прийому до закладів вищої освіти”, враховуючи ситуацію. Складність вступу була пов’язана також із тим, що частина вступників не змогли виїхати з окупованих територій і здати НМТ (національний мультипредметний тест, який цього року використали замість ЗНО), а інша частина – виїхала за межі України і не завжди мала змогу складати НМТ у місцях свого тимчасового перебування.  

Особливістю вступної кампанії 2022 року стало й використання мотиваційних листів. Вважаю, що це хороша практика для української системи освіти, проте цей механізм необхідно напрацьовувати та удосконалювати. Варто також зазначити, що цього року значно розширилася географія вступників. Обираючи Львівський університет, абітурієнти керувалися не лише критерієм престижности, хоча й ним також, а й відносною безпечністю Львова як міста”, – додає Наталія Міщук.

Результати вступної кампанії Університету також прокоментував Гукалюк Андрій Федорович – перший проректор ЛНУ ім. І. Франка, заступник голови приймальної комісії: “Показники зацікавлення серед абітурієнтів Львівським університетом, які ми побачили цього року, свідчать про те, що, незважаючи на складну безпекову ситуацію, чимала частка молоді прагне здобути вищу освіту саме в Україні та працювати тут після перемоги. В свою чергу ми стараємося забезпечити наших вступників якісним освітнім середовищем, адже сьогодні особливо важливо виховати молоде україноцетричне покоління, яке так потрібне нашій державі”.

Впродовж тривалої підготовки Львівський університет двічі організовував Дні відкритих дверей для майбутніх бакалаврів. Учасниками цих подій стали близько 1000 абітурієнтів. Окремо було проведено й онлайн-зустріч зі вступниками в магістратуру, до якої доєдналися також понад 500 учасників. До речі, близько 1300 охочих переглянули події у записах на ютуб-каналі нашого Університету.

Також в рамках Вступної кампанії 2022 було оновлено інформацію про 186 освітніх програм на сайті, а ще відзнято та опубліковано 39 випусків “Університету для учнів”. Проєкт передбачає доступне пояснення складних для школярів тем та дає змогу не лише глибше ознайомитися із тим чи іншим предметом, а й опанувати потрібні для складання ЗНО або НМТ знання.

Зрозуміло, що Вступна кампанія 2022 в силу воєнного часу відрізнялася від попередніх років, отож Відділ маркетингу і комунікації спільно з факультетами та коледжем, а також Приймальною комісією Університету впродовж весни оновили 12 буклетів та 10 відеобуклетів факультетів і 56 буклетів освітніх програм. Це дозволило надати вступникам найбільш актуальну інформацію про ті чи інші спеціальності, а також умови вступу.

А ще усе найважливіше щодо Вступу-2022 у Львівський університет можна було за кілька секунд знайти на сайті ВСТУПНА КАМПАНІЯ ЛНУ ІМЕНІ І. ФРАНКА”, зокрема всю інформацію, що стосувалася правил прийому, мотиваційних листів, спеціальних умов вступу, освітніх програм тощо. 

Треба додати, що впродовж лютого – липня 2022 року факультети та коледж Львівського університету активно знайомили учнів із залаштунками навчання та в часі вступної кампанії провели 25 Днів відкритих дверей. Окремо було організовано також 15 промоційних зустрічей для деяких освітніх програм, проведено рекламну кампанію для ОП “Освітні, педагогічні науки. Організація освітнього простору/позашкільна освіта”, “Хореографія”, “Real Maths”, “Прикладна екологія”, “Міжнародна інформація”, “Кібербезпека”.

Аби максимально познайомити майбутніх студентів з Університетом, Відділ маркетингу та розвитку ініціював такі проєкти, як #мійвибірЛНУ , #навсі200 , “Гайд першокурсника” та “Welcome week 2022”. 

Насамкінець хочемо сказати, що уся проведена робота була варта того, аби цьогорічні вступники навіть у цей доволі непростий для країни час мали змогу навчатися саме на Батьківщині.

Щиро дякуємо Збройним Силам України за можливість надавати та здобувати освітні послуги, а також плідно працювати на навчальному та науковому фронтах. Разом переможемо!

Більше фото