Модернізація телефонної мережі в ЛНУ ім. Івана Франка

Незважаючи на усі модернізаційні процеси, телефонний зв’язок і досі залишається важливим інструментом як внутрішньоуніверситетської, так і зовнішньої комунікації. Оновлена система телефонії забезпечує належний стан для контакту всіх структур навчального закладу і є значно кращою від попередніх, адже дозволяє ЛНУ ім. Івана Франка заощаджувати кошти, не втрачаючи якості послуг.

Центр мережевих технологій та ІТ-підтримки (далі – ЦМТ ІТ) впродовж останніх місяців працює над технічною та організаційною складовими телефонії, головно це стосується переведення її зі старих аналогових ліній на Sip-Trunk – зручний і надшвидкий метод масштабування телефонної мережі.

Використання цієї лінії дає можливість не лише відмовитися від фізичних з’єднувань і забезпечити надходження дзвінків через мережу Інтернет, а й суттєво зменшити витрати на зв’язок.

У кожній системі можуть траплятися збої, тому тут ЦМТ ІТ подбав про резервний канал від «Укртелекому», який забезпечить надійний доступ важливих сервісів до мережі Інтернет навіть при технічних проблемах з основним джерелом. Найближчим часом розглядається також збільшення потужності цього альтернативного каналу.

Зараз ЛНУ ім. Івана Франка застосовує 200 додаткових номерів із бази даних, користування якими донедавна було обмежене через відсутність абонентських комплектів в АТС «Квант». Також зручніше й простіше стало приєднати  нові номери ще й тому, що тепер телефон достатньо підключити в будь-якому місці до локальної мережі, а не проводити зв’язок до станції через усе місто.

Новим викликом є перенести міські номери, абонплата за які становить 85 гривень (за номер) і 40 гривень (за спарений телефон), до нашої бази (2394ХХХ), а відтак – зекономити на зв’язку до 10 тисяч гривень на місяць.

Для безперебійної роботи мережі в карантинних умовах, що спричиняють підвищений попит на телефонні послуги, основне управління перенесли із дещо застарілої АТС «Квант» 1996 року на сучасну IP АТС на базі відкритого програмного забезпечення «Asterisk». Відповідно, можливими стали багатоканальні номери, переадресації та черги дзвінків, послуги голосової пошти, інформатори тощо. Згодом з’явиться також функція фіксації факту дзвінка, що передбачатиме автоматизовану обробку звернень із залученням системи управління інфраструктури GLPI.

Віталій Кухарський, проректор з науково-педагогічної роботи та інформатизації Університету, зазначив: «Заощаджені завдяки модернізації телефонної мережі кошти Університет зможе спрямувати на встановлення потужніших серверів, які забезпечуватимуть у тому числі використання VoIP-технології передачі медіаданих у реальному часі, а впровадження нового спектру послуг телефонії сприятиме якісному та швидкому задоволенню запитів користувачів без особливої затрати людських чи часових ресурсів».

ЦМТ ІТ забезпечений потрібним обладнанням, основна частина якого вже встановлена і забезпечує необхідний рівень якості зв’язку. Слід зауважити, що оновлення АТС вдалося здійснити непомітно для користувачів, а працівники ЦМТ ІТ проводять перевірку технічної справності наявних телефонних апаратів та оновлюють програмне забезпечення тих, які цього потребували.

Технічна перебудова мережі – це вагомий крок до покращення сфери послуг та комунікації у структурі Університету, тож слід намагатися на сьогодні використати всі переваги нового типу зв’язку, а консультації та підтримку щодо нових можливостей можна отримати в ЦМТ ІТ Університету.