Студенти та науковці Львівського університету долучилися до серії вебінарів від німецьких партнерів

Упродовж червня 2020 року студенти та викладачі Університету мали змогу стати учасниками серії воркшопів на тему наукового маркетингу. Навчання відбувалося в рамках проєкту Німецької служби академічних обмінів DAAD «German-Ukrainian Transfer Technology University Partnership» (GUTT.UP), який реалізовується Вюрцбурзьким університетом Юліуса Максиміліана разом з Київським академічним університетом та Львівським національним університетом імені Івана Франка.

«Незважаючи на те, що ми живемо у світі, де знання керують прогресом, багатьом науковцям, університетам та науково-дослідним організаціям досі важко успішно пояснити та оприлюднити свою діяльність. Багато розробок не знаходять підтримки та належне місце у житті суспільства саме через невміння дослідників донести свою ідею. З метою заповнити цю прогалину наші партнери  з Німецького ЗВО організовують серію воркшопів «Creating impact with science marketing»», – зазначає Маріанна Кохан, координаторка проєкту «Партнерство університетів України та Німеччини з трансферу технологій» у ЛНУ ім. Івана Франка.

Короткий курс з наукового маркетингу передбачав три воркшопи, незмінною доповідачкою на яких стала дипломований бізнес-коуч та магістр з наукового маркетингу Ребекка Штайнманн. «Чомусь багатьом людям спершу видається, що безпосередня наука та практичний маркетинг – поняття із різних сфер. Але це зовсім не так. Маркетинг описує планування, координацію та контроль усіх видів діяльності, яка в свою чергу спрямована на теперішні та майбутні ринки, шляхом створення міцних відносин із клієнтом. Маркетинг не обходиться без послідовного мислення, аналізу середовища, правильного сприйняття і вивчення поведінки цільових груп. Він не може обійтися без науки», – зазначає Ребекка Штайнманн.

Перший вебінар на тему: «Концептуальні засади комунікацій» відбувся 15 червня. Ребекка Штайнманн розповіла про основні поняття наукового маркетингу та заглибилась у різновиди комунікацій, які використовують для реалізації дослідницьких проєктів. Особливу увагу спікерка акцентувала на важливості побудови правильної стратегії розвитку та створенні власного стилю, для того, аби відрізнятися від своїх конкурентів та зацікавити ринок.

Зокрема, Ребекка Штайнманн пояснила, що таке SWOT-аналіз і навіщо його проводити. «Ми повинні навчитися визначати найактуальніші фактори нашого об’єкта спілкування. Які у нього слабкості і переваги, чого він прагне і які загрози стоять на його шляху. Без цієї інформації не можна успішно реалізувати проєкт», – пояснила Ребекка Штайнманн.

Другий вебінар «Інструменти та сервіси маркетингу у соціальних медіа» відбувся 17 червня. Упродовж 60-тихвилинної лекції слухачі дізналися, що таке цифрова грамотність, вивчили основні формати соціальних медіа, детально дослідили процеси пошуку інформації та познайомилися із структурою побудови стратегії розвитку проєкту у соціальних мережах. Основну увагу спікерка закцентувала на важливості формулювання меседжу, який маркетолог збирається донести до аудиторії, визначення напрямків і форматів впливу.

Остання лекція, що відбулася 30 червня, була присвячена розвитку довгострокової стратегії та пошуку фінансування досліджень. Ребекка Штайнманн пояснила, як можна проводити аналіз зацікавлених сторін, у яких соціальних сферах варто шукати підтримку, як залучити медіа до популяризації своїх розробок тощо.

Загалом, упродовж короткого курсу слухачі мали змогу осягнути не лише теоретичні знання (такі як історія формування наукового маркетингу чи методи здійснення певних досліджень), але й на конкретних прикладах зрозуміли, за допомогою яких інструментів потрібно комунікувати із аудиторією, клієнтами та потенційними інвесторами для того, аби нові проєкти впевнено ставали успішними гравцями масштабного ринку.

До воркшопів долучилися понад 100 учасників, серед яких – більше, ніж 50 студентів, викладачів та працівників Львівського національного університету імені Івана Франка. Як зазначають організатори, слухачі серії вебінарів отримають на свою електронну пошту сертифікати про участь у воркшопах від Вюрцбурзького університету Юліуса Максиміліана.