Уже цього тижня, 20 травня 2022 року, у Львівському національному університеті імені Івана Франка відбудеться презентація п’яти перспективних стартапів, які креативна молодь розробляла упродовж трьох місяців в рамках курсу «Стартап: підготовка до злету». Тематика стартапів охоплює широкий спектр потреб українського суспільства та держави, і кожен з них вже скоро зможе перетворитися в успішний бізнес.
Презентації перспективних стартапів від молоді передуватиме розповідь про успішні починання, що свого часу зародилися у Львівському національному університеті імені Івана Франка, а зараз переросли у прибутковий високотехнологічний бізнес, який забезпечує робочими місцями сотні фахівців різних галузей в Україні та за кордоном.
Зокрема, йтиметься про TechMagic — сервісну ІТ-компанію, яка була заснована в 2014 році випускниками університетської програми розвитку бізнесу (UBDC). За 8 років в компанію об’єдналося більше 230 професіоналів з усієї України і з-закордону. За відгуками їхніх співробітників на DOU, TechMagic вже 5 років поспіль входить в TOP-10 найкращих роботодавців у сфері ІТ у Львові. Вони будують в Україні команди програмістів, тестувальників, бізнес-аналітиків та дизайнерів для клієнтів з Європи, Великобританії, США, країн Скандинавії та Австралії. Детальніше зі специфікою та діяльністю компанії можна ознайомитися за посиланням.
Починаючи з 2020 року підприємливі випускники Університету, які успішно пройшли курс «Інновації та підприємництво в ІТ-сфері», змогли розвинути свій проєкт у партнерстві з колегами зі Швеції до рівня успішної компанії inDest. У контексті реалізації успішного стартапу, фахівці у сфері туризму об’єднали зусилля із технічними ентузіастами, щоб обговорити потенційне вирішення проблеми дистрибуції туристичних продуктів (короткотривалі тури, активності, виставки, квитки на події, в тематичні парки, музеї, огляду визначних місць), а також туристичних путівників через різноманітні цифрові канали і використовуючи напрацювання у сфері штучного інтелекту. На сьогодні у компанії працює 11 фахівців у різних областях розробки, продажів та маркетингу. Компанія володіє однією з найбільших у світі баз даних туристичних продуктів, яка складає близько 500 000 позицій. Серед їхніх клієнтів такі відомі імена, як NextTrip, Redeem Vacations, Sky-tours, Planetto, Luxair, FareUpThere, Aussienet Travel та інші. Їхня найбільша цінність полягає в ідеальний синергії досвіду, навичок, та великій мережі знайомств в сфері як туризму так й інформаційних технологій.
Окрім зазначених компаній, з курсом «Креатив та інновації в теорії та практиці» в 2007-2008 роках пов’язують свою біографію засновники високотехнологічних компаній: такі як Euristiq, що спеціалізується на наданні end-to-end IoT (Інтернет речей) і програмних рішень, так і сервісні компанії, як мережа ресторанів швидкої тайської їжі з торговою маркою Tikithai (Тікітай).
Кожна із цих компаній посіла гідне місце на ринку України і світу, хоча брала свій початок як креативна команда саме у Львівському університеті. Відтак, ініціатори проєкту «Інноваційна весна України» висловлюють певність, що нові стартапи молоді будуть не менш успішними, а, найвірогідніше, і перевершать уже відомі нам компанії і бренди. Такі очікування – не безпідставні, адже кожна з ідей, які будуть презентовані уже найближчої п’ятниці, пройшла необхідне опрацювання в рамках курсу «Стартап: підготовка до злету».
Упродовж курсу слухачі мали змогу опанувати метод Lean Startup та вивчити його основні принципи, розглянули валідацію мінімального життєздатного продукту та роботу з бізнес-канвою для запропонованої цінності, досліджували шляхи залучення фінансів, стратегії збуту, цільовий ринок та його сегменти, аналізували ринок та конкурентів, позиціонування на ринку та створення маркетингового плану. Крім того, слухачі курсу опановували мистецтво розробки концепції стартап-проєкту та відвідували майстер-класи з пітч-тренінгом і перевіркою готовності до зустрічі з потенціним інвестором.
Загалом курс «Стартап: підготовка до злету» передбачав онлайн-тренінги, семінари і майстер-класи за менторської підтримки підприємців. До курсу були залучені лектори – представники бізнесу та закладів освіти з України та з-закордону.
За результатами курсу з-поміж ста бізнес-ідей організатори відібрали п’ять найбільш перспективних концепцій стартап-проєктів, які після презентації 20 травня перейдуть до етапу реалізації.
Нагадаємо, що курс «Стартап: підготовка до злету» є освітнім виміром ініціативи Львівського університету «Інноваційна весна України», яка виникла задля відновлення та прискореного розвитку освітнього, наукового, підприємницького потенціалу України, загальмованого варварським вторгненням росії на територію України.