18 лютого 2021 року з нагоди Дня рідної мови у  Педагогічному фаховому коледжі Львівського національного університету імені Івана Франка відбулася студентська конференція «Мовна освіта: сучасні виклики та перспективи». Конференцію провели в рамках відзначення 360-річчя Університету і 150-річчя Педагогічного коледжу. Зважаючи на карантинні обмеження, захід відбувся у дистанційному форматі.

Відкрила конференцію голова циклової комісії викладачів української мови, методики навчання, дитячої літератури та іноземних мов Оксана Соболевська, яка зауважила, що з 2000 року Міжнародний день рідної мови в Україні відзначають 21 лютого. «Це свято нині крокує державою по-особливому, адже ми й надалі перебуваємо в полоні війни. Тому кожен громадянин України повинен відчувати причетність до свого народу, його мови, що об’єднує націю у єдине ціле. Цей великий скарб треба шанувати, берегти і розумно збагачувати», – зазначила Оксана Богданівна, наголосивши, що «життя мови залежить від народу, котрий несе її у своїй душі, у звичаях, традиціях, у піснях».

З вітальним словом перед учасниками заходу виступила заступниця директора з навчальної роботи Ольга Сулим. «Майбутнє України твориться і буде творитися руками молодого покоління, покоління, тих людей, які є активними, свідомими та відповідальними, до яких належите і Ви, студенти», – підкреслила Ольга Іванівна, побажавши студентам наснаги та розвитку власних професійних здібностей на благо Української Держави.

Під час роботи конференції студенти розкрили актуальні питання мовної політики та культури в Україні, визначили  й проаналізували сучасні виклики мовної освіти, з’ясували методики розв’язання окремих проблем та окреслили шляхи  популяризації української мови серед молоді.

Надзвичайно актуальною і вкрай важливою була тематика наукових доповідей учасників конференції. Студенти, зокрема, заслухали й обговорили виступи Мар’яни  Бурко («Сучасна мовна ситуація в Україні»), Іоанни Худяк («Мова як важливий чинник консолідації української нації»), Вікторії Крюк («Стан української мови на сучасному етапі творення держави»), Сніжани Войтович («Мовна стійкість і мовний конформізм: європейський досвід та українські реалії», «Вирішення проблеми двомовності на прикладі інших країн»), Галини Бути («Мова як чинник формування української етнокультурної ідентичності»), Лілії Нич («Мова й література як засоби громадянського виховання української молоді»), Христини Хім’як («Мова української діаспори»), Віри Федько («Мовна особистість педагога в соціокультурному просторі України»), Анастасії Гук («Культура мовлення як етап формування педагогічної майстерності») та Софії Вовк («Популяризація української мови серед молоді»).

Завершальним етапом конференції був спільний перегляд соціального ролика «Мова – ДНК нації».