Відбулася VІ Науково-методична конференція «Сучасні тенденції навчання хімії»

27 березня 2020 року на базі Львівського національного університету імені Івана Франка відбулася VІ Науково-методична конференція «Сучасні тенденції навчання хімії». Через карантинні заходи, наукове зібрання, яке традиційно об’єднує вчених, педагогів та освітян з усіх куточків України, пройшло у дистанційному режимі. Конференція передбачали три відеодоповіді й низку тез доповідей, які були доступні усім охочим ще напередодні початку наукового форуму.

У зверненні до учасників голова організаційного комітету, проректор з наукової роботи Львівського університету, член-кореспондент НАН України, професор Роман Гладишевський наголосив на важливості неперервності традиції проведення конференції.

«Сьогодні ми зібралися у дистанційному режимі, однак, впевнений, що  наше заочне спілкування стане ефективним і продуктивним, а ми наберемося натхнення та мотивації, щоб наступного року знову обмінюватися нашими новими досягненнями. Це також нагода апробувати нові технології комунікацій, які займають важливе місце в сучасному суспільстві, й в освіті зокрема», – наголосив Роман Євгенович.

Метою заходу, за словами організаторів, є налагодження тіснішої співпраці між школою та університетом, між освітянами, науковцями та представниками органів влади, що сприяє забезпеченню якісної освіти. «Система освіти в Україні повсякчас зазнає суттєвої реформи, і ми як безпосередні учасники процесу не можемо залишатись осторонь. Нам слід й надалі переконувати всіх залучених у пріоритетності вивчення природничих дисциплін, акцентувати увагу на прикладному значенні хімії як науки, яка є потужним інструментом для створення наукоємних технологій – показника успішності країни», – додав Роман Гладишевський.

Відеодоповіді під час конференції представили науковці та педагоги з Харкова, Львова та Львівської області. Зокрема, провідна редакторка видавництва «Ранок», відповідальна секретарка журналу «UNIVERSITATES. Наука та просвіта» Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна Вікторія Круглова презентувала доповідь «Старі програми, старі навчальні посібники – нові діти. Як діяти?». У своєму виступі основну увагу експерт зосередила на новітніх засобах навчання хімії, зазначивши, що для «виховання майбутнього покоління висококласних фахівців, для якого новітні знання і вміння – стиль життя, варто подумати над змінами в старих програмах, форматами подання навчальних матеріалів та активним використанням на уроках сучасних інформаційно-комунікаційних технологій».

Колектив авторів з Львівського університету (доценти кафедри неорганічної хімії Муць Н.М., Заремба О.І., Павлюк О.В.), Гійченської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (вчитель хімії Кудрик К.В.) та ліцею «Сихівський» (вчитель хімії Щербан О.Б.) ознайомив учасників конференції із головною суттю та принципами STEM-розробки на тему «Метали», що містить навчальну інформацію, запитання та вправи з хімії, фізики, географії, екології, економіки, математики тощо.

Вчитель хімії опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка Яворівської районної ради Львівської області» Оксана Окулова детально представила концепт впровадження елементів STEM-освіти на уроках хімії. На переконання авторки доповіді, використання STEM-елементів на уроках допоможе розв’язати проблему браку мотивації учнів. «Перша складова мотивації – це інтерес самих учнів. І йдеться не про розваги й спрощення, а про те, щоб показати, що світ у всіх його проявах єдиний і може бути пізнаним. Це складно, але цікаво», – констатує у доповіді педагог.

Загалом до участі у конференції зголосилися понад 50 науковців та освітян з Харкова, Одеси, Івано-Франківська, Луцька, Львова та Львівської області. У тезах доповідей учасників наукового зібрання йдеться про навчання хімії у закладах середньої та професійної освіти, упровадження в освітній  процес новітніх технологій та методів навчання, науково-дослідницьку та методичну складову діяльності вчителя і викладача тощо.

Із матеріалами конференції можна ознайомитися за посиланням.