Відкрився онлайн-майданчик VIІІ Науково-методичної конференції «Сучасні тенденції навчання хімії»

18 березня 2022 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка розпочав роботу онлайн-майданчик VIІІ Науково-методичної конференції «Сучасні тенденції навчання хімії» для обговорення актуальних питань природничої освіти. У зв’язку із вторгненням в Україну російського агресора конференція проводиться у заочному форматі, а терміни реєстрації учасників та подання тез залишаються відкритими до перемоги України у війні.

У зверненні до учасників голова організаційного комітету, проректор з наукової роботи Львівського університету, академік НАН України, професор Роман Гладишевський наголосив на важливості неперервності традиції проведення конференції. «Для нашої освітянської спільноти весняні дні зазвичай означали теплі зустрічі на нашій традиційній конференції, які давали змогу поділитися своїми напрацюваннями, взаємозбагатитися досвідом, окреслити шляхи вдосконалення викладацької майстерності. Цьогоріч у наше життя з вторгненням в Україну російського агресора прийшла війна. І відразу після першого потрясіння з’явилося розуміння необхідності згуртування для спільної праці на перемогу. Я переконаний, що кожен спрямовує усі можливі зусилля на підтримку фронту. Разом з тим, важливим завданням є втримування сильного тилу, де сьогодні наша зброя – якісна освіта», – зазначив Роман Євгенович.

Організатори наукового форуму також наголошують, що першочерговим завданням після нашої перемоги стоятиме відбудова варварськи пошкоджених загарбником населених пунктів, відновлення роботи шкіл, університетів та інших закладів освіти і – найголовніше – збереження людського потенціалу, освітніх традицій, наукових шкіл. «Ми не дозволимо ворогу руйнувати нашу інтелектуальну міць, тому оргкомітет прийняв рішення про проведення конференції з урахуванням теперішніх умов. Віртуальна платформа буде відкритою для учасників і в майбутньому (тези і презентації прошу продовжувати надсилати на адресу конференції). Нехай вона стане фундаментом для синергії всіх наших зусиль, спрямованих на надання якісної хімічної освіти, що в свою чергу є основою високих технологій, зміцнення обороноздатності країни, забезпечення екологічної безпеки, розвитку медицини, вирішення гуманітарних проблем – викликів, які ми не оминемо в час розбудови сильної країни та стабільного суспільства», – підсумовував Роман Гладишевський.

VIІІ Науково-методична конференція «Сучасні тенденції навчання хімії» спрямована на детальний розгляд та конструктивне обговорення важливих питань: навчання хімії у закладах освіти, методична підготовка учителів природничих дисциплін у закладах вищої освіти, мотивація та формування стійкого інтересу до вивчення хімії як важливої природничої науки, STEM-освіта тощо. Зокрема, організатори ставлять за мету відкриття нових ракурсів на науково-дослідницьку складову діяльності вчителя хімії, інновації в хімічній освіті, дистанційне викладання хімічних дисциплін, пріоритетні напрями наукових досліджень у галузі хімії та впровадження їхніх результатів у фахову підготовку вчителів.

Загалом до участі у онлайн-майданчику конференції станом на 18 березня зголосилися понад 40 науковців та освітян з Івано-Франківська, Львова, Одеси, Полтави, Тернополя, Ужгорода, Черкас, Чернівців, Донецької та Львівської областей. Зокрема, вчитель хімії Сокальської санаторної школи І-ІІІ ст. імені Т. Шевченка Олег Деленко та вчителька хімії Савчинської ЗШ І-ІІІ ступенів та Сокальської МАН Світлана Деленко підготували презентацію, на слайдах якої продемонстрували власні методи зацікавлення школярів науковим пізнанням та дослідницькою діяльністю вже з юного віку. А освітяни Марія Дзевенко і Наталія Писарєва поділилися своїми напрацюваннями стосовно особливості організації навчального процесу на уроках хімії у Львівському ліцеї імені Героїв Крут. На думку колег, «головне завдання вчителя: викликати в учнів потребу вчитися та самовдосконалюватись, а одночасно з поясненням нового матеріалу необхідно: використовувати диференційований підхід під час пояснення нових тем та оцінювання, приділяти увагу повторенню і роз’ясненню матеріалу за попередні роки».

Викладачка хімічних дисциплін вищої категорії Львівського медичного фахового коледжу «Монада» Наталія Каркавчук поділилися успіхами створення курсу «Медична хімія» на платформі Moodle. «Використання освітніх платформ, зокрема MOODLE, дозволяє ефективно вирішувати більшість освітніх завдань. Традиційні методи очного навчання, в яких викладач виступає носієм інформації в «живій» аудиторії, безсумнівно, залишаються в освітньому процесі. Але, одночасно, будуть використовуватись методи навчання, що передбачають спілкування в цифровому форматі. Актуальним завданням викладача є їхнє розумне поєднання», – вважає Наталія Каркавчук.

Чимало напрацювань надіслали і науковці Львівського університету, зокрема, доцентки кафедри неорганічної хімії Марія Коник та Зіновія Шпирка поділились формуваннями загальних і фахових компетентностей студентів під час навчальної (ознайомчої) практики. Декан хімічного факультету Григорій Дмитрів, спільно з HR-спеціалістом АТ «Галичфарм» Миколою Лехновським акцентували увагу на діяльності Першого наукового театру як засобу популяризації хімії, а професор Роман Гладишевський, разом із доценткою кафедри неорганічної хімії Світланою Пукас описали поняття симетрії при вивченні хімії та інших наук.

Загалом у тезах доповідей учасників наукового зібрання йдеться про розвиток креативності та творчих здібностей учнів засобами хімічної науки, формування культури здоров’я студентів у процесі вивчення хімічних дисциплін, міжсесійне тестування, сучасні тенденції формування мотивації освітньої діяльності, уроки хімії в STEM-лабораторії, асиметричний органокаталіз, необхідність уроків-досліджень для формування критичного мислення у школярів, цифрові інструменти викладання хімії, використання гейміфікації для підвищення мотивації та якості навчання, академічну доброчесність, онлайн-перевірку знань та багато іншого.

Для того, аби також взяти участь у онлайн-майданчику VIІІ Науково-методичної конференції «Сучасні тенденції навчання хімії», потрібно реєструватися на інтернет-сторінці конференції та надсилати тези доповідей за одним із обраних напрямів.