В Університеті розпочався інтенсивний курс SMART HR

21 лютого 2023 року на базі Львівського національного університету імені Івана Франка та у партнерстві із Громадською радою при управлінні персоналом Львівської міської ради стартував курс SMART HR – чотириденний інтенсив для студентів, які навчаються за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування», освітньо-професійною програмою «Управління персоналом в органах публічної влади та бізнес-структурах», а також за іншими спеціальностями, які дотичні до HR-напрямку.

Метою проведення заходу є допомога студентам у засвоєнні теоретичних знань, які вони отримали під час навчання, а також на основі практичної роботи і завдань із кейсами – набуття корисних навичок для HR-сфери. Зокрема, курс SMART HR покликаний сприяти залученню до перегляду та оновлення освітніх програм і кваліфікаційних вимог компетентних HR фахівців як основних стейкхолдерів і партнерів. Також організатори ставлять собі за мету на базі практичних інструментів та основних HR-процесів сформувати у молоді розуміння ролі HR-фахівця в компанії.

Координаторами курсу SMART HR є завідувачка  кафедри економіки та публічного управління  Факультету управління фінансами та бізнесом Львівського Університету Галина Капленко, керівниця служби навчання і розвитку АТ «Галичфарм», голова Громадської ради при управлінні персоналом ЛМР Мар’яна Івашина  та керівниця відділу кар’єрного розвитку та співпраці з бізнесом Центру маркетингу та розвитку ЛНУ ім. Івана Франка Ірина Сновидович.

Розпочався захід із підписання Меморандуму про співробітництво між Львівським національним університетом імені Івана Франка та Громадською радою при управлінні персоналом Львівської міської ради, яке відбулося за участі першого проректора Андрія Гукалюка, який зазначив, що «Університет  відкритий до співпраці зі стейкхолдерами, адже це один із головних елементів якісної освіти. Такі практичні курси та взаємодія із роботодавцями відкривають добі можливості перед випускниками для успішної професійної реалізації на сучасному ринку праці».

Безпосередній курс відбувається на базі Факультету управління фінансами та бізнесом, а також на локаціях співорганізаторів. Перша частина денного заняття включає в себе інформаційно-теоретичний матеріал, а вже надалі учасники навчання працюють над практичними кейсами та їхнім вирішення.

У перший день навчання до студентів звернувся проректор Віталій Кухарський. «Тематика курсу є дуже цікавою як для державних установ, так і для приватного сектору. Це один із таких заходів, який допомагає студентам не лише здобути нові знання, але й отримати цінні контакти та завести корисні знайомства, які стануть в нагоді у професійному житті. Дякую відділу кар’єрного розвитку та співпраці з бізнесом Центру маркетингу та розвитку ЛНУ ім. Івана Франка за якісну організацію заходу і бажаю усім учасникам цікаво провести час та максимально продуктивно використати усі потенційні можливості», – зазначив Віталій Кухарський і додав, що до курсу долучилися представники п’яти закладів вищої освіти України, що свідчить про актуальність відповідного курсу серед активної молоді.

Привітав учасників декан факультету управління фінансами та бізнесу, доцент кафедри економіки та публічного управління Андрій Стасишин. «Сьогодні тут зібралися молоді люди, які тримають руку на пульсі часу та відкриті до нових знань і нових можливості, і Ви перебуваєте у правильному місці у правильний час», – підкреслив Андрій Стасишин.

Опісля урочистостей розпочались перші лекції. Варто зазначити, що ментори та спікери курсу SMART HR – це кваліфіковані фахівці, які мають великий досвід  у HR сфері. Своїми знаннями та досвідом зі студентами діляться заступниця директора з питань рекрутингу аналітичних досліджень «Львівської консалтингової групи» Оксана  Абраменко, керівниця служби навчання і розвитку АТ «Галичфарм», голова Громадської ради при управлінні персоналом ЛМР Мар’яна Івашина, в.о начальника управління персоналом ЛМР, заступниця начальника управління-начальник відділу підбору та оцінки персоналу управління персоналом ЛМР, юристка із трудових питань Богдана Яремчук, керівниця департаменту по роботі з персоналом ТОВ «Транс-Сервіс-1» Людмила Гурова, директорка ТзОВ «Макро консалтинг груп» Катерина Книжицька, HR-директорка міжнародного поштово-логістичного холдингу  Meest (CHRO «Meest Group») Галина  Цвіркун, засновниця та співвласниця «Lviv HR Solutions» та співавторка першої україномовної книги про HR «Сила HR. Як досягати цілей в бізнесі» Оксана Шахова.

Так, у перший день роботи курсу Оксана Абраменко розповіла присутнім, що таке ринок праці та пояснила, які фактори впливають на нього в умовах війни, зокрема, зовнішня та внутрішня міграції, переміщення бізнесу, мобілізація, інфляція, економічні фактори та просто сезонні зміни.

Також в контексті заняття Оксана Абраменко зазначила, як формується ринковий рівень заробітної плати і пояснила, навіщо здійснювати аналітику ринку праці. Зокрема, спікерка продемонструвала графіки співвідношення кількості резюме та вакансій в Україні за рік повномасштабної війни, акцентувавши на тому, що ми сьогодні маємо ринок роботодавця, адже кількість охочих знайти роботу значно перевищує кількість вакансій. «У Львові на 5 459 вакансій маємо 18 269 кандидатів. Але треба розуміти, що для того, аби скласти точну картину ми повинні індивідуально розглядати кожну сферу зайнятості», – зауважила спікерка.

Окремо фахівчиня поділилася прогнозами щодо перспектив ринку праці у Львові. «Ринок роботодавця залишиться, водночас заробітні плати зростуть в середньому на 15%. Ми спостерігатимемо регіональний перерозподіл ринку праці, трудову міграцію, зміну фаху спеціалістами. Натомість дистанційна форма роботи та гнучкий графік й надалі будуть популярними у 2023 році», – підкреслила Оксана Абраменко.

Також у перший день навчання учасники курсу прослухали лекцію від Мар’яни Івашиної: «Місія, цінності, візія компанії. Бренд роботодавця. Практики корпоративної соціальної відповідальності». Спікерка окреслила теоретичні аспекти бренду роботодавця, пояснила, чим відрізняються місія та візія компанії і навіщо формувати корпоративні цінності та вибудовувати ідею бренду. «Якщо співробітники компанії запалені ідеєю бренду, живуть його цінностями, то їм не складає труднощів запалювати ним своїх клієнтів і партнерів», – зауважила Мар‘яна Івашина.

Також спікерка пояснила, як сформувати ціннісну пропозицію, описала структуру дієвої системи управління персоналом, яка поєднує підбір та адаптацію персоналу, комунікацію, автоматизацію процесів HR, кадрове адміністрування тощо. Окрему увагу Мар’яна Івашина зосередила на значенні репутації бізнесу. «78% стейкхолдерів готові купувати продукт у компанії з хорошою репутацією, з поганою репутацією – 9%. Також 70% кандидатів хоче працювати в компанії з хорошою репутацією і лише 11% готові працювати в компанії з поганою репутацією», – поділилася даними спікерка.

А завершився перший день навчання практичним кейсом від Мар’яни Івашиної, під час якого учасники курсу, поділившись на групи, з’ясовували роль бренду роботодавця в успішності компанії.

У наступні дні навчання програмою курсу заплановані лекції про законодавство в органах державної влади, трудове законодавство в бізнесі, особливості підбору персоналу в компанії,  доцільність та важливість процесів адаптації та навчання персоналу для покращення ефективності процесів управління персоналом в підприємстві, ситуативне лідерство тощо.

Нагадуємо, що навчання триватиме по 24 лютого 2023 року, а активні учасники курсу здобудуть практичний досвід, який стане незамінним під час майбутнього працевлаштування.

Світлини: Юлії Гриценко та Ярини Пришляк Більше фото