Учені Львівського та Жешувського університетів дискутують щодо розв’язання проблем початкової освіти й інклюзивного навчання

З ініціативи факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка у співпраці з Жешувським університетом (Польща) упродовж 12-13 травня 2016 року в Університеті відбулась ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми початкової освіти та інклюзивного навчання у світлі євроінтеграції».

«Початкова освіта є основою для знань, умінь і навичок школярів, а також інклюзивного навчання. Дітей необхідно навчити критично мислити, співпрацювати, вміти знаходити інформацію і самостійно її опрацьовувати, володіти інформаційними технологіями і вчитися впродовж життя», – зазначила під час відкриття конференції заступник декана факультету педагогічної освіти, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти, кандидат педагогічних наук Любов Нос. Любов Степанівна наголосила на важливості й актуальності обговорення питання оновлення змісту початкової освіти в контексті проекту нового Закону України «Про освіту».

Заступник декана факультету педагогічної освіти Любов Нос підкреслила, що потрібно передусім належно підготувати вчителя чи фахівця, який буде реагувати на виклики сьогодення, працюючи в інклюзивному середовищі, «вчителя який вміє виробляти стратегії для соціальної інтеграції дітей з особливими потребами».

Від імені ректорату Львівського університету до вітальних слів долучився проректор із науково-педагогічної роботи та соціальних питань і розвитку Мар’ян Лозинський. Мар’ян Володимирович відзначив, що в Університеті працює наймолодший факультет – педагогічної освіти, який акцентує увагу на питанні початкової освіти.

«Вища освіта в цілому не може існувати без початкової освіти. Тож питання щодо її модернізації повинно перейти із теоретичної в практичну площину, збудувавши міцний фундамент для безперешкодного й успішного здобуття вищої освіти для школярів у майбутньому», – переконаний проректор.

Після урочистого відкриття конференція продовжила роботу у форматі пленарного засідання, у якому взяли участь як українські, так і польські науковці. Зокрема, професор Університету імені Яна Кохановського Славомир Хрост, професор кафедри ортопедагогіки та реабілітології факультету корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова Олександр Глоба, доктор Університету імені Яна Кохановського Агата Хабйор, доктори того ж університету Малгожата Кравчик-Бліхарська та Малгожата Ставяк-Ососінська й інші.

Під час секційних засідань учасники конференції представили традиційні й інноваційні освітні технології в системі початкової освіти та інклюзивного навчання.

Українські та польські науковці також взяли участь у майстер-класах. Зокрема, асистент кафедри початкової та дошкільної освіти ЛНУ ім. Івана Франка Олена Лущинська продемонструвала прийоми використання інтерактивної дошки в початковій школі. У виступі в.о. завідувача кафедри корекційної педагогіки та інклюзії факультету педагогічної освіти ЛНУ ім. Івана Франка Вікторії Лободи йшлося про використання інноваційних технологій у практичній діяльності викладача класичного університету. Професор кафедри ортопедагогіки та реабілітології факультету колекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова Олександр Глоба розповів колегам про  квантові технології в системі надання корекційно-реабілітаційних послуг.

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото