Викладачі факультету педагогічної освіти взяли участь у XXXVII Літній школі молодих педагогів та педагогинь імені Марії Дудзікової в Лодзі (Польща)

З 8 по 13 вересня 2024 року викладачки кафедри початкової та дошкільної освіти факультету педагогічної освіти Львівського університету доцентки Ольга Галюка і Богдана Турко взяли участь у XXXVII Літній школі молодих педагогів та педагогинь імені Марії Дудзікової в місті Лодзь (Польща). Літня школа, організована за підтримки Комітету педагогічних наук Польської академії наук та факультету педагогічних наук Лодзького університету, є однією з найважливіших подій для молодих освітян у Польщі.

Літня школа молодих педагогів імені Марії Дудзікової – це щорічний загальнонаціональний захід, який об’єднує молодих науковців з різних куточків Польщі. Цього року, після 25-річної перерви, Лодзький університет знову став господарем школи, прийнявши викладачів та дослідників з різних університетів Польщі, а також молодих учених з України, зокрема й Львівського національного університету імені Івана Франка.

Основною метою Літньої школи є підтримка та стимулювання наукового розвитку молодих дослідників. Як зазначають організатори, Школа сприяє підтримці та стимулюванню наукового розвитку молодих дослідників шляхом створення можливостей для доповнення та поглиблення їхніх знань, збагачення навичок наукового письма, викладання та дослідження. Літня школа молодих педагогів надає можливості для творчих дебютів і поширення цікавих дослідницьких концепцій і наукових відкриттів.

Тема цьогорічної Літньої школи «Про пам’ять, (не)пам’ятання та (не)пам’ятливість». Організатори акцентували увагу на важливості розуміння памʼяті як педагогічної категорії у контексті культури та історії. Ця тема дозволила учасникам глибше дослідити роль памʼяті у формуванні особистості, її вплив на освітній процес та суспільні відносини.

Програма цьогорічної Школи була насиченою та різноманітною. Учасники мали можливість відвідати цікаві лекції на актуальні теми докторів габілітованих, професорів (prof. Maria Czerepaniak-Walczak, prof. Ewa Bochno, prof. Bogusław Śliwerski, prof. Zenon Gajdzica, prof. Aneta Bołdyrew та ін.), науково-методичні семінари, круглі столи, воркшопи та наукові презентації провідних фахівців у галузі освіти.

Школа стала платформою для обговорення актуальних питань педагогіки та психології, а також для встановлення нових наукових контактів. Молоді науковці мали змогу представити результати своїх досліджень та отримати відгуки від досвідчених колег.

Окрім інтенсивного плану роботи Школи, учасники мали можливість доторкнутись до історичної памʼяті міста – відвідати одне з найбільших гетто часів Другої світової війни – Лодзинське (Litzmannstadt Ghetto).

Сама атмосфера роботи Школи молодих педагогів сприяла взаємопідтримці та співпраці між молодими освітянами.

Доцентка Богданна Турко свій виступ присвятила обговоренню важливих питань професійної підготовки асистента вчителя в Україні, поділилась досвідом організації освітнього процесу у закладі вищої освіти в умовах війни, зосередила увагу на навчально-методичних складових підготовки асистентів вчителя в Україні (методи, форми організації навчання та роботи, основні законодавчі акти та нормативні документи). Богданна Турко розглянула вплив російської збройної агресії на студентів, викладачів та заклади освіти, а також охарактеризувала зусилля, які докладаються для забезпечення неперервності освітнього процесу. Доцентка Богданна Турко зазначила, що незважаючи на воєнний стан, в Україні активно здійснюється професійна підготовка асистентів учителя, яка відповідає всім необхідним нормативним вимогам: «Ми докладаємо максимум зусиль, щоб надати безпечні умови навчання для всіх учасників освітнього процесу».

Доцентка Ольга Галюка у своєму виступі зосередила увагу на формування соціальної мобільності майбутніх учителів початкової школи в умовах війни: «У процесі професійної підготови майбутніх учителів маємо знати, до чого варто готувати майбутніх учителів, що їх чекає, в яких умовах мінливості і до яких умов мінливості потрібно бути готовими». Доцентка окреслила сучасний стан та нові умови функціонування вчителів, охарактеризувала основні аспекти професійної підготовки, адаптовані до умов воєнного часу. Ольга Галюка зазначила, що перед сучасним учителем початкової школи в Україні багато викликів, труднощів і перешкод: «Бути вчителем початкової школи в Україні – це бути психологом, медиком, наставником (другом) і адаптером освітнього процесу. Бути вчителем початкової школи в Україні зараз – бути джерелом надії. Знаю, що тема цьогорічної Літньої школи пов’язана з дослідженням пам’яті. Де б ми не були, завжди будемо здригатися від грому. Бо пам’ять місця, пам’ять пережитого, сентиментальна пам’ять, душевна пам’ять про війну супроводжуватиме покоління українців, які живуть у ці важкі часи, до кінця».

Виступ Ольги Галюки був високо оцінений організаторами Школи та визнаний як один з найцікавіших в номінації «Виступи докторів / докторок», а його авторку нагороджено спеціальною відзнакою Літньої школи.

Учасники з України щиро подякували за пильну увагу до дослідницьких ініціатив та підтримку України в такий непростий час: «Ми вдячні за можливість бути частиною вашої спільноти, за можливість ознайомитися з цікавими дослідженнями та поділитися власним досвідом роботи в умовах війни».

Участь доцентів кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського університету у Літній школі є важливим кроком для розвитку наукового потенціалу молодих науковців факультету педагогічної освіти, що свідчить про інтерес викладачів до нових дослідницьких ідей та їхню готовність до співпраці з колегами з інших країн.

Після завершенню Літньої школи усі учасники отримали дипломи про участь та натхнення до тісної співпраці з польськими колегами у науково-педагогічній сфері.

Світлини: факультету педагогічної освіти Більше фото