Команда Львівського університету увійшла до фіналу Чемпіонату світу зі спортивного програмування

Нещодавно стало відомо, що команда студентів факультету прикладної математики та інформатики Львівського національного університету імені Івана Франка увійшла до фіналу Чемпіонату світу зі спортивного програмування – престижного командного змагання, яке на міжнародній арені проводять щорічно вже понад чотири десятиліття.

Фінал цьогорічних змагань відбудеться у листопаді 2023 року у Єгипті, де за першість змагатимуться понад 100 команд з різних країн світу. Україну на Чемпіонаті представлятиме команда Львівського університету «LNU Stallions», до якої увійшли  студенти-магістри факультету прикладної математики та інформатики Максим Щерба, Петро Тарнавський і Ярема Стягар.

Отримала запрошення на фінал Чемпіонату світу команда Львівського університету після переконливого виступу у півфіналі студентської першості світу з програмування серед команд Південно-Східної Європи. Тоді команда Львівського університету виборола четверте місце.

Тренер команди Василь Білецький зазначає, що вірить в успіх молодих фахівців, а участь студентів Університету у Чемпіонаті вважає надзвичайно важливою, адже молоді програмісти ЛНУ ім. Івана Франка традиційно демонструють високі результати на чемпіонатах, часто випереджаючи Оксфорд, Кембридж та багато інших сильних учасників.

«Команда Львівського університету бере участь у фіналі Чемпіонату світу зі спортивного програмування не вперше. Так, у 2008 році наші студенти продемонстрували чудові результати, здобувши золото, а у 2016 році команда ЛНУ ім. Івана Франка привезла додому бронзову нагороду. Ми продовжуємо добру традицію успішного змагання, і я щиро вірю, що після інтенсивної підготовки наші студенти зможуть продемонструвати добрі результати у Єгипті, гідно представлять себе, свій Університет та всю Україну», – підкреслив Василь Білецький.

Змагання традиційно тривають 5 годин, під час яких команда повинна виконати понад десяток задач. Кожне завдання учасники вирішуватимуть у вигляді програмного коду, який сервер перевірятиме одразу ж після виконання. Переможцем стане та команда, яка після пятигодинної праці виконає найбільшу кількість завдань. Якщо ж кількість буде однаковою– то першість визначатиметься швидкістю вирішення задач.

«Чимало зусиль під час підготовки до фіналу ми з хлопцями зосереджуємо на тому, аби покращити нашу швидкість вирішення завдань. Адже важливо розуміти, що 5 годин – це, насправді, дуже мало. Розв’язуючи задачі без обмежень в часі у комфортних умовах, можеш бути певним у тому, що рано або пізно знайдеш добре рішення, але в умовах змагань – мислити потрібно швидко і якісно. Сьогодні у вільному доступі є чимало завдань із змагань минулих років чи інших турнірів, тож ми готуємось, виконуючи такі задачі, вчимося працювати в команді, швидко генерувати рішення», – розповів про підготовку до Чемпіонату Максим Щерба.

Складність змагання, зокрема, полягає у тому, що у розпорядженні усіх трьох учасників лише один комп’ютер. Тож метою турніру є не лише перевірка рівня знань, навичок та логічного мислення, але й здатність якнайкраще налагодити роботу в команді і правильно організувати процес.

«Я вже неодноразово брав участь у різних змаганнях з програмування, як командних, так і персональних. Проте ці, безперечно, відрізняються своїм рівнем. На перший погляд здається, що до листопада є ще багато часу, проте ми не відкладаємо інтенсивну підготовку і регулярно тренуємось, аби восени продемонструвати якнайкращі результати. Важливо за цей час добре навчитися працювати в команді, зрозуміти сильні і слабкі сторони одне одного, вивчити різні підходити до пошуку рішень, що стане в нагоді під час Чемпіонату», –  ділиться думками Петро Тарнавський.

Чемпіонат є своєрідним поєднанням математики, програмування та фізики із спортивним інтересом. Адже стежити за перебігом змагань можна в режимі реального часу та, спостерігаючи за турнірною таблицею, вболівати за ту чи іншу команду. Також визначити перебіг змагання можна і за іншими деталями: кожна задача має свій колір, коли команда вирішує різні задачі правильно – отримує повітряну кульку відповідного кольору, наповнену гелієм. Так, стежачи за кульками, також можна оцінити з чим вже впоралися і над чим працюють учасники.

«Брати участь у різноманітних змаганнях з програмування нас завжди заохочували на факультеті. Одного разу спробувавши свої сили, я зацікавився і зрозумів, що хочу боротися за високі результати і надалі. Переконаний, що змагання – це чудовий спосіб не лише перевірити власні знання та вміння, але й здобути мотивацію до неперервного розвитку, познайомитися з цікавими людьми та краще пізнати сфери, у яких планую працювати в майбутньому», – наголошує Ярема Стягар.

Так, розповідаючи про підготовку, студенти також зазначили, що участь у змаганнях відкриває широкі професійні перспективи для успішних учасників, тож у студентів попереду не один місяць плідної підготовки до Чемпіонату, де вони матимуть нагоду гідно продемонструвати свої знання, вміння та жагу до перемоги.