Представники Львівського університету взяли участь у партнерських зустрічах у рамках проєкту “Персоналізована модель навчання студентів на основі віртуального навчального середовища інтелектуального наставництва «Навчання без обмежень»” / SMART-PL

Останні два тижні були плідні на нові ідеї щодо модернізації освіти, адже 12-16 червня відбулись зустрічі партнерів у Вроцлавській політехніці в рамках проєкту SMART-PL програми ЄС ERASMUS+.

Проєкт “Персоналізована модель навчання студентів на основі віртуального навчального середовища інтелектуального наставництва «Навчання без обмежень»” / SMART-PL передбачає студентозорієнтованість навчання та гнучкість навчального процесу відповідно до фізичних можливостей здобувачів освіти. Ректор Львівського університету, професор Володимир Мельник зазначає: “Проєкт є актуальним, особливо в часі війни, оскільки одна з цілей – це створити додаткові освітні потужності для людей з обмеженими фізичними можливостями, щоб полегшити їхній шлях до отримання вищої освіти. Ця модель дасть здобувачам вищої освіти можливість розвивати свої навички і опиратись на власний темп, а також допоможе оцінювати власні досягнення самостійно та адаптовувати навчальну програму до власних потреб”. 

Під час зустрічей у Вроцлаві університети-партнери обговорили мікрокредити, роботу із талановитими студентами в межах колективного навчання, важливість розвитку педагогічної майстерності у ЗВО та як ігрова механіка створює комфортне середовище навчання у великих групах студентів. Колеги із Вроцлава поділились досвідом дворічної програми тьюторства для студентів в їхньому Університеті. Важливо, що ініціатива вже дала плідні результати: на зустрічі студенти розповіли про створення власної ГО, яка активно працює для розвитку освіти та студентського життя.

Оскільки одна із наскрізних цілей проєкту SMART-PL – забезпечити вільний доступ до навчання студентам із особливими фізичними потребами, партнери Вроцлавської політехніки поділилися досвідом роботи їхньої лабораторії для таких людей. Вона обладнана пристроями, які розпізнають та аналізують зображення, 3D-принтерами та іншими тактильними технологіями. Колеги розповіли про важливість відповідних цифрових інструментів для цього та особливості організації змішаного й гібридного навчань.  

Події від Львівського університету відвідали Віталій Кухарський, проректор з науково-педагогічної роботи та інформатизації, та Роксоляна Свізінська, фахівчиня відділу розвитку та фандрейзингу Центру маркетингу та розвитку.

Наступна партнерська зустріч відбулася 19-20 червня у м. Ґент (Бельгія), у кампусі факультету інженерних технологій Левенського католицького університету, на якій представником від Університету був Віталій Кухарський. Предметом обговорень були теми покращення дистанційного та адаптація віртуального навчань. Колеги також поділились досвідом тьюторства в їхньому університеті.

Варто зазначити, що проєкт SMART-PL реалізовує європейський консорціум університетів: Таллінський технічний університет (координатор), Левенський католицький університет, Вроцлавська політехніка, Львівський національний університет імені Івана Франка, Харківський національний університет імені Каразіна, Херсонський державний університет, Криворізький національний університет, Хмельницький національний університет, Національний університет «Одеська політехніка» за участі Інституту вищої освіти НАПН України та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Реалізація такої вагомої ініціативи потребує часу та зусиль, тож попереду буде ще багато зустрічей та обговорень, щоб проєкт SMART-PL став ще однією доброю можливістю у складні часи робити все для розвитку української освіти.

Більше фото