В Оксфордському університеті відбулася серія лекцій про вищу освіту України у часі війни

На факультеті освіти Оксфордського університету (Велика Британія) відбулася спеціальна серія лекцій, присвячена вищій освіті України під час війни «Ukrainian Higher Education in Times of War».

Розпочався цикл 24 січня 2024 року, у Міжнародний день освіти ЮНЕСКО, цьогорічною темою якого стала тема «Навчання для сталого миру». Відбувалися лекції щосереди і тривали до 14 лютого.

Ініціювала цей міжнародний науковий захід доцентка кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського університету Юлія Заячук, яка зараз в рамках наукового гранту Британської Академії наук проходить наукове стажування в Оксфордському університеті.

Серія передбачала чотири лекції, прочитані українськими педагогами-науковцями, представниками різних університетів України, в рамках Global Public Seminars on Comparative and International Education (Глобальних наукових семінарів з порівняльної та міжнародної освіти), керівником яких є Dr Maia Chankseliani, Associate Professor of Comparative and International Education, University of Oxford, яка підтримала ідею циклу лекцій про українську вищу освіту під час війни.

Лектори досліджували питання у який спосіб українські університети, демонструючи неймовірну стійкість, дають впевнену та чітку відповідь на надзвичайно складні виклики, спричинені триваючим військовим вторгненням росії в Україну, зберігаючи відданість своїй довгостроковій академічній ролі.

24 січня доцентка Юлія Заячук (Львівський національний  університет імені Івана Франка, Оксфордський університет) у доповіді «Internationalisation as one of the key components of Ukrainian university activities in times of Russia’s military invasion» («Інтернаціоналізація як одна з ключових складових діяльності українських університетів в умовах військового вторгнення росії») дослідила основні відповіді українських університетів на виклики, спричинені військовим вторгненням росії в Україну, з особливим наголосом на інтернаціоналізації як невід’ємній частині діяльності українських університетів під час війни.

31 січня 2024 року  проректор з наукової роботи Львівського університету, академік НАН України, професор  Роман Гладишевський у доповіді «Adapting the University (of Lviv) in time of war» («Адаптація Львівського університету в умовах війни») показав конкретний приклад адаптації університету (на прикладі ЛНУ ім. Івана Франка) до роботи в час війни, підкреслюючи такі аспекти, як солідарність із жертвами війни, безпека, психологічна підтримка, навчання, дослідження, заходи з протидії російській агресії та національні/міжнародні події.

7  лютого 2024 року професорка Олена Локшина (Національна академія педагогічних наук, м. Київ) у доповіді «Higher education in Ukraine at a time of war: State of the network, legislative support, educational process organisation peculiarities» («Вища освіта в Україні під час війни: стан мережі, законодавче забезпечення, особливості організації навчального процесу») окреслила перспективи розвитку вищої освіти в баченні Міністерства освіти і науки України та показала аспект підготовки аспірантів в сьогоднішніх реаліях українських університетів.

14 лютого 2024 року професорка Оксана Боднар (Тернопільський національний університет  ім. В. Гнатюка, м. Тернопіль) у доповіді «Perception of uncertainty by the participants of the educational process under state of war in higher education institutions of Ukraine» («Сприйняття невизначеності учасниками освітнього процесу в умовах війни у закладах вищої освіти України») охарактеризувала поняття невизначеності з різних точок зору та продемонструвала результати власного дослідження щодо сприйняття невизначеності учасниками освітнього процесу в умовах війни у закладах вищої освіти України.

Сподіваємося, що лекції змогли стати одним з аспектів допомоги кращому розумінню міжнародною академічною спільнотою сучасних українських реалій в цілому та надзвичайно складних викликів, які постали перед українськими університетами у часи воєнного лихоліття, адже лише разом ми зможемо подолати руйнівні наслідки триваючого військового вторгнення росії в Україну для всіх аспектів людського життя в Україні, включно з освітнім процесом. Ми також віримо, що з українського досвіду учасники дискусій винесли практичні уроки, які зможуть бути корисними іншим країнам, які стикаються з екзистенційними загрозами.

Ознайомитися із записами лекцій можна на сайті Global Public Seminars on Comparative and International Education (Глобальних наукових семінарів з порівняльної та міжнародної освіти) Оксфордського університету:

https://www.education.ox.ac.uk/our-research/research-groups/policy-economy-and-society/comparative-and-international-education/?tab=events