Вдосконалення освітніх програм – серед пріоритетів діяльності Університету

Однією з основних цілей Львівського університету є створення всіх необхідних умов для того, щоб учасники освітнього процесу могли сповна реалізувати свої здібності. Сьогодні Львівський університет здійснює освітню діяльність за 342 освітніми програмами, з яких 148 освітніх програм на першому (бакалаврському ) рівні вищої освіти, 156 – на другому (магістерському) рівні вищої освіти (у тому числі 6 освітньо-наукових і 2 англомовних), 38 – на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти.

Лише упродовж 2023 року Університет акредитував 58 освітніх програм – 17 освітньо-професійних програм (ОПП)  на бакалаврському освітньому рівні, 37 ОПП на магістерському освітньому рівні,  1 освітньо-наукову програму (ОНП) на третьому (освітньо-науковому) рівні та 3 освітньо-професійні програми на початковому рівні вищої освіти.

Керівниця Центру забезпечення якості освіти Львівського університету Ірина Іваночко зазначає, що Центр проводить систематичний моніторинг та регулярний перегляд усіх освітніх програм, за якими Університет здійснює підготовку студентів, адже важлива не лише кількість програм, яка дає студентам широкий вибір, а й постійне вдосконалення змісту цих програм, оскільки вимоги ринку праці дуже швидко змінюються.

«Зараз, в умовах воєнного стану, ми розуміємо важливість започаткування нових актуальних освітніх програм, тож ця робота ведеться постійно. Варто зазначити, що формування нових освітніх програм в Університеті відбувається із врахуванням аналізу сучасних вимог ринку праці, які, зокрема, обумовлені і воєнним станом в Україні. До формування освітніх програм ми неодмінно залучаємо стейкхолдерів, враховуючи їхні пропозиції щодо змісту ОП, а також залучаємо студентів до оцінки якості освітніх програм шляхом проведення опитувань та залучення до робочих груп оновлення освітніх програм, – розповідає Ірина Іваночко. – Варто також зазначити, що при факультетах і коледжі утворено ради роботодавців, які функціонують з метою забезпечення якісної підготовки фахівців на основі взаємодії та комплексної співпраці Університету із провідними роботодавцями. Разом з тим активною сьогодні є робота зі впровадження елементів дуальної освіти, яка дозволяє збільшити практичну складову освітнього процесу, відтак Університет посилює співпрацю з провідними установами різних галузей задля оновлення освітніх програм».

Паралельно з акредитацією освітніх програм ідеться також про вдосконалення раніше набутих компетентностей учасників акредитаційного процесу, необхідних для їхньої професійної діяльності. Для цього Центр забезпечення якості освіти регулярно організовує тренінги для гарантів освітніх програм.

«Під час цих зустрічей ми представляємо учасникам нормативно-правові основи та методичні рекомендації, що стосуються всіх етапів акредитації. Зокрема, обговорюємо актуальні аспекти акредитації, надаємо рекомендації зі заповнення відомостей самооцінювання, розглядаємо роботу гаранта в електронному середовищі та аналізуємо основні виклики, що виникають перед групою забезпечення під час підготовки до зустрічі з експертною комісією», – додає Ірина Богданівна.

Зазначимо, у планах Університету на 2024 рік – акредитація ще майже сотні освітніх програм, з яких 41 освітня програма на бакалаврському освітньому рівні, 53 – на магістерському освітньому рівні, 3 –  на рівні фахового молодшого бакалавра і 2 освітньо-наукові програми на третьому (освітньо-науковому рівні).

«Так, з початку січня 2024 року гаранти освітніх програм спільно зі ЦЗЯО забезпечують формування звітів про самооцінювання і подачу до Національного агентства забезпечення якості вищої освіти, – пояснює Ірина Іваночко. – Уже в лютому ми зустрічаємо експертні групи з акредитації освітніх програм і демонструємо унікальність кожної освітньої програми, а експерти з різних куточків України, попри тривоги, здійснюють необхідні процедури».

Перший проректор Львівського університету Андрій Гукалюк додає, що процес акредитації освітніх програм в Університеті є постійним: «Процес акредитації вимагає зусиль від усіх служб Університету та гарантів освітніх програм, адже акредитація – це не лише встановлення стандартів якості освіти, а й певні гарантії студентам щодо здобуття якісної освіти, яка відповідає вимогам сучасного ринку праці».