Викладачі Університету провели вебінари «Психологічна підтримка вчителів шкіл»

Команда викладачів кафедри психології філософського факультету Львівського національного університету імені Івана Франка, до якої долучилися викладачі кафедр загальної педагогіки та педагогіки вищої школи і кафедри початкової та дошкільної освіти факультету педагогічної освіти, взяли участь у реалізації програми «Психологічна підтримка вчителів шкіл».

Програму циклу вебінарів «Психологічна підтримка вчителів шкіл» розроблено та впроваджено Державною службою якості освіти України та її територіальними органами (координатори програми В’ячеслав Шиманський та Олена Сидоренко). Метою проведення онлайн-занять було надання фахової психосоціальної та емоційної підтримки вчителям шкіл України в умовах війни.

Впродовж квітня-травня 2022 року відбулися цикли тренінгових занять для вчителів закладів загальної середньої освіти, які працюють з внутрішньо переміщеними учнями у Чернівецькій (27 квітня − 3 травня 2022 р.), Миколаївській (10.05 ‒ 16.05.2022 р.), Київській та Луганській областях (17.05 ‒ 23.05.2022 р.). Заняття відбувалися щоденно впродовж тижня для кожної групи (за областями).

Програма курсу включала три змістовні блоки. У блоці «Психологічна підтримка і безпека» говорили про таке: «Як впоратися з наслідками стресу та уникнути посттравматичного стресового розладу?» (доц. Дідковська Л.І., кафедра психології); «Як педагогу розвивати у собі навички життєскійкості?» (доц. Штепа О.С., кафедра психології); «Емоції: як навчити дітей їх розуміти та виражати?» (доц. Гребінь Н.В., кафедра психології); «Як допомогти дитині пережити втрату?» (ст.викл. Михальчишин Г.Є., кафедра психології).

Блок «Педагогічна підтримка» передбачав такі доповіді: «Як проводити уроки під час війни» (доц. Лещак Т.В., кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи); «Як говорити з дітьми про війну. Ключові меседжі для вчителя» (доц. Проц М.О., ас. Лущинська О.В., кафедра початкової та дошкільної освіти); «Як підтримати батьків учнів у кризовій ситуації» (проф. Партико Т.Б., доц. Перун М.Б., кафедра психології); «Створення безпечного простору на онлайн-уроці» (проф. Партико Т.Б., доц. Перун М.Б., кафедра психології).

Третій блок «Профілактика конфлікту» об’єднав дві теми: «Правила, які допоможуть запобігти конфліктам у класі (клас з внутрішньо переміщеними учнями)» (проф. Грабовська С.Л., доц. Левус Н.І., кафедра психології) та «Оптимізація групової взаємодії як чинник профілактики конфліктів» (проф. Грабовська С.Л., доц. Левус Н.І., кафедра психології).