Розпочалась конференція «Тенденції розвитку маркетингу в умовах невизначеності»

21 березня 2024 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка стартувала Всеукраїнська науково-практична конференція «Тенденції розвитку маркетингу в умовах невизначеності». Конференція відбувається з нагоди 10-річчя кафедри маркетингу економічного факультету ЛНУ ім. Івана Франка.

Розпочинаючи конференцію, модераторка – доцентка кафедри маркетингу Олена Врублевська – запросила усіх присутніх вшанувати хвилиною мовчання загиблих Захисників і Захисниць України та усіх загиблих внаслідок злочинних дій російського агресора.

Надалі до слова запросили Ректора Львівського національного університету імені Івана Франка, члена-кореспондента НАН України, професора Володимира Мельника. «10-ліття – це, на перший погляд, скромна дата, але за цей період працівникам кафедри маркетингу економічного факультету вдалося втілити в життя чимало планів і здійснити велику роботу, спрямовану на творення актуальної освітньої програми, розробку якісних навчальних курсів, проведення важливих наукових досліджень. Випускники кафедри успішно будують кар’єру у багатьох інституціях, забезпечуючи співпрацю своїх компаній та організацій з Університетом, що дає нам найкращу підставу позитивно оцінювати роботу викладачів. Тому висловлюю велику шану і вдячність колективу кафедри за ту значну працю, яку науковцям вдалося здійснити за відносно короткий час», – підкреслив Володимир Мельник, побажавши всьому економічному факультету подальшого розвитку, а його працівникам – успіхів у всіх наукових починаннях.

Учасників конференції привітав перший проректор Львівського університету, доцент Андрій Гукалюк. «За десять років роботи кафедра маркетингу продемонструвала вагомі досягнення. Її випускники повсякчас користуються попитом на ринку праці, триває постійний набір абітурієнтів на всіх освітніх рівнях. Окремо хочу відзначити, що кафедра напрацювала дійсно хороші і тісні зв’язки з роботодавцями, проводить чимало різноманітних заходів, які пов’язані з дослідженнями функціонування економічної системи в регіоні. Бажаю всьому колективу не втрачати своєї наснаги і продовжувати невпинний науковий поступ», – зазначив Андрій Гукалюк.

З вітальним словом до присутніх звернувся також проректор з наукової роботи Львівського університету, академік НАН України, професор Роман Гладишевський, який насамперед відзначив широку географію учасників заходу. За його словами до організації конференції, доучилися представники закладів вищої освіти не лише Львова, але й Вінниці, Тернополя, Києва, Дніпра, Черкас, Запоріжжя, а також громадські організації. До того ж, насичена наукова програма конференції, на думку Романа Євгеновича, свідчить про актуальність та доцільність таких маркетингових студій. «Професійний і амбітний колектив кафедри маркетингу економічного факультету своєчасно реагує на актуальні виклики часу, створює нові курси, які відповідають потребам сьогодення, враховуючи суспільні зміни та нюанси процесів, які відбуваються в державі та у світі. Безперечно, війна вплинула на особливості розвитку українського маркетингу, проте, я переконаний, що сьогоднішня ефективна наукова робота у цій сфері згодом сприятиме відбудові економіки України після нашої перемоги», – підсумував Роман Гладишевський.

Також привітав учасників заходу декан економічного факультету Львівського університету Ростислав Михайлишин. «Справді, підготовка фахівців із маркетингу посідає важливе місце у роботі економічного факультету. Створення кафедри за цією спеціальністю було відповіддю на ті виклики суспільства, які сформувались на початку 1990-х років, після відновлення незалежності України, початку ринкової трансформації економіки. Тоді виникла потреба у викладанні нових дисциплін, які відповідали вимогам часу. За роки своєї діяльності кафедра має вагомі здобутки у сфері освітньої і наукової роботи, зокрема пишається тим, що підготувала більше тисячі фахівців із маркетингу», – акцентував Ростислав Михайлишин.

Завідувач кафедри маркетингу, Заслужений професор Львівського університету Євген Майовець розповів присутнім про історію становлення кафедри маркетингу. «10 років – це час, за який кафедра організаційно вкоренилась як окрема структурна одиниця економічного факультету. Однак маркетинг як навчальна дисципліна у Львівському університеті має значно довшу історію, адже відповідну факультативну дисципліну вперше було прочитано на факультеті ще у далекому 1995 році», – пояснив Євген Майовець і додав, що сьогодні одним із ключових досліджень науковців є проблема невизначеності, яка загалом пов’язана з сучасним станом соціально-технічних відносин в умовах війни. «Сподіваюся, що наша конференція стане щорічним заходом, але, я переконаний, що вже наступного року вона змінить свою назву, і замість невизначеності ми говоритимемо про розбудову мирної України», – додав Євген Майовець.

Привітала присутніх і професорка кафедри маркетингу Національного авіаційного університету Тетяни Князева, висловивши вдячність Збройним Силам України за можливість проводити такі важливі наукові зустрічі. «Нехай кожна думка, кожна ідея, яка сьогодні прозвучить, а також той досвід, про який ми будемо говорити, згодом втілиться у реальній роботі, скерованій на благо нашої України. Кожен з нас сьогодні працює у своїй царині задля загальної перемоги, бо це дійсно наша спільна мрія», – зазначила Тетяна Князева, звертаючись до учасників конференції.

До слова, під час урочистого відкриття заходу науковцям кафедри маркетингу вручили подяки Ректора Університету за багаторічну сумлінну працю у фаховій підготовці і вихованні студентської молоді.

Конференція продовжилась пленарним засіданням, під час якого учасники заслухали доповіді про діяльність аеропортів України до повномасштабної війни та у період сьогодення, роль інструментів страхового маркетингу у повоєнній відбудові України та світовій економіці, маркетингові стратегії промислового підприємства в умовах воєнного стану і післявоєнного відновлення, поведінку споживачів страхових послуг в умовах невизначеності, специфіку та відмінності галузевого маркетингу на експортному ринку США.

Опісля пленарного засідання розпочалась робота п’яти секцій: «Актуальні тренди розвитку галузевого маркетингу», «Цифровізація та штучний інтелект в сучасному маркетингу», «Суспільно орієнтований маркетинг в умовах війни», «Трансформація інструментів маркетингу в сфері послуг», «Проблемні аспекти продовольчого маркетингу». Під час конференції учасники не лише поділилися своїми дослідженнями у різних сферах маркетингу, але й обговорили історію становлення і стратегію розвитку кафедри маркетингу Львівського університету.

Додамо, що підготовка фахівців з маркетингу у Львівському національному університеті імені Івана Франка триває з 2008 року. А у червні 2013-го року було створено безпосередньо кафедру маркетингу на економічному факультеті. Сьогодні на кафедрі працює 10 викладачів: 2 доктори наук та 8 кандидатів економічних наук – які забезпечують викладання профільних дисциплін для студентів своєї спеціальності та низки курсів для студентів інших спеціальностей економічного факультету та Університету загалом.

Колектив кафедри маркетингу – це сформовані молоді люди, які швидко опановують нові знання, активно працюють в науковому напрямку, перебувають у постійному творчому пошуку. Більшість з доцентів кафедри працює над написанням докторських дисертацій.

Кафедра забезпечує викладання дисциплін: «Маркетинг», «Соціологія», «Маркетингове ціноутворення», «Поведінка споживача», «Маркетинг промислового підприємства», «Маркетингова товарна політика», «Маркетингові дослідження», «Маркетинг послуг», «Маркетингові комунікації» та низки інших навчальних та вибіркових дисциплін.

Загалом конференція, присвячена 10-річчю кафедри маркетингу економічного факультету ЛНУ ім. Івана Франка, триватиме до 22 березня. Дводенний науковий форум організували Львівський національний університет імені Івана Франка, Вінницький національний аграрний університет, Західноукраїнський національний університет, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний авіаційний університет, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Державний торговельно-економічний університет, Львівський торговельно-економічний університет, Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного, Університет імені Альфреда Нобеля, ГО «Українська Асоціація Маркетингу» та ГС «ЕФ КЛАСТЕР».

Детальніше з програмою заходу можна ознайомитися за посиланням.

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото