Дисертант
Тема
Соціальні аспекти реалізації потреб людей похилого віку у сучасному українському суспільстві (на прикладі Закарпатської області).
Дата захисту
Науковий керівник
Кафедра, де виконана дисертація
Анотація
У дисертаційній роботі розроблено концептуальну модель реалізації потреб осіб похилого віку як чинника формування соціального самопочуття цієї категорії населення. Здійснено порівняльний аналіз основних підходів до вивчення старості в соціогуманітарних науках та соціології зокрема. Систематизовано теоретичні підходи соціологічної науки до змісту поняття «потреби», типологій потреб та їх класифікацій, експліковано поняття «потреби людей похилого віку». Розглянуто наукові традиції інтерпретації поняття «успішне старіння» у соціогуманітарних науках з особливою увагою до соціально-демографічних і соціокультурних аспектів цього явища. Описано найбільш поширені соціальні практики активізації осіб похилого віку в системі соціального обслуговування. Окреслено шляхи реалізації потреб людей похилого віку через формальні та неформальні мережі підтримки з увагою до впливу цих мереж на зміни «парадигми» сприйняття суспільством старості та подолання дискримінації щодо осіб похилого віку. Розроблено систему емпіричних показників соціально-демографічних і соціокультурних аспектів успішного старіння з перспективи задоволення потреб людей похилого віку та здійснено її апробацію. Представлено результати дослідження думки людей похилого віку та членів їхніх сімей щодо наявних потреб і можливостей їхнього задоволення в Закарпатській області.
Ключові слова: старіння, старість, потреби людей похилого віку, соціальне самопочуття осіб похилого віку, успішне старіння.
Опоненти
Офіційний опонент:Доктор соціологічних наук Кухта Мирослава Павлівна; Київський національний торгово-економічний університет; професор кафедри філософії, соціології та політології.Завантажити відгук
Офіційний опонент:Кандидат соціологічних наук Комарова Олена Олексіївна; Криворізький державний педагогічний університет; старший викладач кафедри соціології та масових комунікацій.Завантажити відгук