Відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Організація доступного освітнього середовища школяра: кращі практики в умовах війни»

31 травня 2023 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Організація доступного освітнього середовища школяра: кращі практики в умовах війни».

Організатори конференції: факультет педагогічної освіти ЛНУ ім. Івана Франка, Українська асоціація дослідників освіти, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» (м. Київ) та КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді». Захід відбувся за сприяння і підтримки Європейської асоціації дослідників освіти в рамках проекту ОДОС («Організація доступного освітнього середовища для вимушено переміщених осіб в умовах воєнного стану в Україні»).

З вітальним словом до учасників звернулися професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Олексій Караманов та віце-президент Української асоціації дослідників освіти, доцентка Людмила Загоруйко, які окреслили важливість зазначеної тематики конференції, наголосили на вагомості вивчення та оприлюднення ефективних практик організації доступного освітнього середовища для школярів у воєнний час.

Вирішальним фактором у провадженні ефективних освітніх перетворень під час військової агресії є злагоджена та тісна співпраця всіх учасників освітнього процесу, тому Конференція зібрала науковців, керівників шкіл і вчителів, які ділилися своїм досвідом, дослідженнями і напрацюваннями. Методичні  аспекти  впровадження кращих освітніх практик для забезпечення доступності освіти школярів в умовах війни висвітлив у своїй доповіді проф. Олексій Караманов, про особливості  формування доступного освітнього середовища у закладах загальної середньої  освіти в умовах війни виступила проф. Ольга Біляковська, діяльність вчителя як організатора доступного освітнього середовища в Україні та за кордоном розкрила доц. Наталія Горук (Львівський Університет), впровадження  кращих  практик  в умовах  війни  для  забезпечення доступності освіти на базі музеїв розкрила доц. Інна Отамась  (Університет менеджменту освіти, м. Київ); а питання соціально-психологічної підтримки  дітей в умовах війни засобами неформальної освіти проф. Оксана Кравченко та Наталія Вдовиченко (Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини).

Важливо зазначити, що серед дев’яти ключових компонентів формули нової української школи вагомою складовою визначено сучасне освітнє середовище, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання усіх учнів, взаємодії освітян і батьків не лише в приміщенні навчального закладу. Освітнє середовище – це життєвий простір учня, який впливає на його свідомість, вчинки, почуття. Особливо актуально сьогодні створити цей доступний простір для дітей, які змушені були через війну покинути свої рідні домівки. Відповідно, доповіді керівників шкіл, методистів, психологів і вчителів стосувалися практичних аспектів організації доступного освітнього середовища для дітей ВПО: впровадження  практично орієнтованих  проектів  та  курсів  у  роботі з дітьми ВПО (Оксана Бурнашова, Олена Свєшнікова (НВК-Ліцей № 157, м. Київ); успішної інтеграції дітей ВПО до нового закладу освіти (Лариса Буравська, Людмила Коротун, гімназі № 31, м. Черкаси), створення  безбар’єрного освітнього  середовища  для  дітей ВПО (Наталія Остафій-Туз, гімназія № 4, м. Умань), адаптаційних аспектів навчання  школярів із  сімей  ВПО  відповідно до їхніх запитів та викликів в умовах війни (Наталія Ярема, ліцей № 80  м. Львова), інноваційних технологій у вивченні математики на платформі GeoGebra (Ірина Долгушина, «Львівська обласна Мала академія наук учнівської молоді»), створення літніх наукових шкіл для дітей як прикладу доступного освітнього середовища (Лариса Карчина, «Київська  Мала  академія  наук учнівської молоді»), проблеми викладання історії України в умовах воєнного стану (Назар Чекиш, ЗЗСО № 13  м. Києва) та ін.

Заслухані доповіді підкреслили необхідність створення цілісного підходу до навчання дітей ВПО, який включатиме консультування та психологічну підтримку, позашкільні заходи, можливості соціальної взаємодії та створення додаткових методичних рекомендацій для вчителів і порадників.

Більше фото