Олег Шаров поспілкувався із представниками Львівського університету про головні завдання сфери вищої освіти України

25 червня 2021 року Генеральний директор директорату фахової передвищої, вищої освіти Міністерства освіти і науки України Олег Шаров зустрівся із Ректором Львівського університету, професором Володимиром Мельником, представниками адміністрації Університету, деканами факультетів та лідерами студентських організацій.

Під час зустрічі Олег Шаров ознайомив представників Львівського університету із основними завданнями МОН України у сфері вищої освіти на 2021 рік. Передовсім представник Міністерства освіти і науки України зосередив увагу на необхідності розвитку автономії закладів вищої освіти. «Автономія університетів є ключовим концептом роботи Міністерства у сфері вищої освіти  ще з 2014 року. І мені надзвичайно приємно говорити про неї тут, в Університеті, який був одним з учасників Консорціуму з розвитку автономії університетів, створеного у 2005 році. І  у 2005-у саме Іван Олександрович Вакарчук робив виступи, присвячені автономії університетів, але тоді його ідей майже ніхто не розумів», – розповів Олег Шаров, акцентувавши, що відтоді питання автономії закладів вищої освіти стало таким, доцільність якого уже не викликає ні в кого жодного сумніву.

Опираючись на критерії Європейської асоціації університетів, Олег Шаров назвав чотири виміри автономії – академічну, організаційну, кадрову і фінансову. Кожен з вимірів потребує інтенсивного розвитку. Втім, за словами Олега Ігоровича, показник академічної автономії в Україні упродовж останніх років досяг дуже високого рівня і зараз є вищим, аніж у окремих європейських країнах. Тому тенденцію до все більшої автономії університетів можна назвати складним і тривалим, але таки успішним процесом.

Окрему увагу представник Міністерства закцентував на потребі модернізації освітніх програм у закладах вищої освіти, зазначивши, що необхідність такого оновлення є нагальною, якщо брати до уваги університети, які не входять до провідних закладів вищої освіти України. «У таких університетах, як ваш, постійна модернізація освітніх програм – це уже давня  норма, тоді коли слабші університети тільки починають доходити до цього процесу. Хоча навіть у найсильніших університетах є аспекти, які потрібно удосконалювати», – зазначив Олег Шаров, наголосивши, що головною метою Міністерства, а відтак й університетів, має бути створення модульних персоналізованих освітніх програм.

Крім того, Олег Ігорович розповів про стан розроблення стандартів фахової передвищої освіти і вищої освіти, проєкт Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої і вищої освіти, а також про розвиток освіти для дорослих. За словами представника Міністерства, освіта для дорослих є надважливою умовою розвитку всього освітнього і професійного середовища України та успішного функціонування університетів.

Також Олег Шаров розповів про засадничі документи та ключові законопроєкти, які повинні бути ухвалені у 2021 році у сфері вищої освіти, серед них – Стратегія розвитку вищої освіти в Україні до 2031 року, Державна програма розвитку науково-дослідницької інфраструктури, Законопроєкт про освіту дорослих тощо.

Окремо доповідач ознайомив учасників зустрічі із головними цьогорічними новаціями у сфері вищої освіти та нюансами прийдешньої вступної кампанії.

Окреслюючи ключові завдання освітнього середовища України, Олег Ігорович висловив переконання, що саме вища освіта та динамічний розвиток Університетів повинні привести Україну до євроатлантичних структур, у які прагне інтегруватися Україна.

Ректор Львівського університету Володимир Мельник подякував представнику Міністерства за ґрунтовну презентацію і наголосив, що «динаміка змін суспільного життя настільки інтенсивна, що університети повинні дбати не лише про надбання, які уже є, а передовсім докладати зусиль для модернізації освітнього, наукового та управлінського процесів і бути відкритими для усіх викликів сучасності».

Після цього відбулася активна дискусія, присвячена проблемам та ключовим завданням розвитку освітнього середовища. Зокрема, йшлося про динамічність освітніх програм та їхню модернізацію, рівень практичної підготовки випускників, управління університетами, роль наглядових рад у процесі управління, державне замовлення та інші засадничі питання.

Світлини: Олега Вівчарика Більше фото