Семінар-практикум «Нова українська школа: інтегроване навчання»

13 листопада 2018 року на базі Львівської спеціалізованої загальноосвітньої школи №53 з поглибленим вивченням англійської мови (директор – Наталія Ворона) відбувся семінар-практикум «Нова українська школа: інтегроване навчання», який організувала і провела заступник директора з навчально-виховної роботи Педагогічного коледжу Львівського національного університету імені Івана Франка Ольга Сулим.
У вступному слові Ольга Іванівна зокрема зазначила, що головна мета НУШ – це створення школи, яка даватиме учням не лише знання, а й уміння застосовувати ці знання у житті. У такій школі мають прислухатися до думки учнів, вчити їх креативно й критично мислити. Важливо, аби основна увага спрямовувалася не на запам’ятовування, а на розвиток компетентностей.
«Театр» – такою була наскрізна тема тижня у початкових класах ЛСЗШ №53. Учасники семінару відвідали ранкові зустрічі учнів перших класів. Вчителі початкових класів представили такі інтегровані уроки:
• Інтегрований курс «Я досліджую світ», «Які бувають театри» (вчителі початкових класів Гарматій О.Я., Фрейда Х.М.).
• Українська мова в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» – «Актори як учасники гри у спілкуванні» (вчитель початкових класів Білобринь Н.В.).
• Математика. «Секрети від художника-декоратора. Промінь, відрізок. Побудова відрізка» (вчитель початкових класів Козак Т.А.).
Надалі відбувся круглий стіл, під час якого директор школи Наталія Ворона зосередила увагу на ключових орієнтирах «Нової української школи». Як відомо, з 1 вересня 2018 року в Україні стартувала повномасштабна реформа загальної середньої освіти. Учні перших класів почали навчатися за новим Стандартом початкової освіти. Він визначає, що саме мають знати й уміти учні після закінчення певного циклу навчання, окреслює ідейні засади і принципи навчального процесу, логіку його організації. До найголовніших завдань інноваційних перетворень слід віднести такі:
• зміна стереотипів педагогічної діяльності;
• максимальне ознайомлення учителів з новими технологіями;
• зацікавлення учителів можливостями впровадження нових технологій;
• створення сприятливого клімату для вчителя, який експериментує.
Заступник директора школи з навчально-виховної роботи Святошенко Н.О. презентувала інтегроване навчання як засіб гармонійного розвитку дитини. Основною новацією початкової школи є інтегративний підхід, у процесі якого навчальний матеріал інтегровується у зміст споріднених предметів (на прикладі одного об’єкту чи явища дається поняття з різних навчальних предметів). Під час проведення інтегрованих уроків учні комплексно засвоюють і накопичують знання й уміння, вчаться цілісно сприймати навколишню дійсність. З огляду на це у початковій школі такі уроки відіграють важливу роль у розвитку пізнавальних здібностей учня та становленні його особистості. Водночас інтеграція навчального матеріалу є одним із способів пристосування дитини до шкільного життя.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Педагогічного коледжу ЛНУ ім. Івана Франка Ольга Сулим провела паралель між Коледжем і школою, наголосивши на тісному взаємозв’язку між теорією і практикою як дієвою моделлю дуальної освіти. Адже студент не тільки отримує знання і має можливість їх апробувати у статусі вчителя, а й може фахово вдосконалюватися. Вже понад 10 років студенти спеціальності «Початкова освіта» Педагогічного коледжу проходять педагогічну практику під керівництвом досвідчених учителів початкової школи ЛСЗШ №53. Професійно зорієнтовані студенти з розумінням і повагою ставляться до проходження педагогічної практики в умовах запровадження НУШ.
Під час круглого столу вчителі школи і викладачі фахових методик Коледжу, зокрема завідувач відділення дошкільної освіти Леся Кос і завідувач відділення початкової освіти Анна Шукалович, обмінялися дидактико-методичними міркуваннями щодо відвіданих уроків, зосередивши увагу на творчому аспекті інтеграції учнів школи.
Голова циклової комісії викладачів педагогіки та психології, голова методичної ради Коледжу Романа Михайлишин проаналізувала педагогічні погляди та ідеї «Нової школи» Софії Русової через призму концепції Нової української школи.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Липницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня Жовківського району Василько І.Г. та вчитель початкових класів цієї школи Клуб Г.Ю. поділилися враженнями від відвіданих уроків та власним досвідом запровадження елементів НУШ у сільській школі.
Після підсумкової дискусії відбулося вручення сертифікатів учасникам семінару-практикуму.

Більше фото