Дисертант
Тема
Духовна пісня в українській усній традиції першої половини ХІХ століття: проблеми функціонування та інтерпретації
Дата захисту
Місце праці
Науковий керівник
Кафедра, де виконана дисертація
Анотація
Дисертація є першим системним дослідженням духовної пісні української усної традиції, в якому заакцентовано увагу на початкових студіях та історичних моментах едиційної практики, представлено історію записування, функціонування та інтерпретації текстів з найранішого періоду. Це дало підставу систематизувати матеріал, що містить інформацію про поширення окремих зразків, спостерігати за процесами їх трансформації, виокремити характерні ознаки фольклорних і книжних фольклоризованих текстів духовного репертуару та його співіснування з іншими фольклорними жанрами. Зроблено спробу діахронного зрізу, проаналізовано самі пісні в сукупності їх варіантів з різних територій, їх зумовленість ширшим позаукраїнським контекстом, а також постійними й змінними прикметами рецепції з боку носіїв народної культури й дослідників різного часу. Таким чином, зреалізовано підхід до матеріалу, зорієнтований на глибше представлення в ньому конкретних творів, більшість з яких ще не розглядалися в спеціальних розвідках, до наукового обігу введено сучасні варіанти духовних пісень усної традиції у записах дисертантки.
Ключові слова: духовна пісня, псальма, фольклоризація, трансформація, лірницький репертуар, варіант, мотив, інтерпретація.
Опоненти
Офіційний опонент:Кирчів Роман Федорович, доктор філологічних наук, професор, провідний науковий співробітник відділу етнології сучасності (Інститут народознавства НАН України)Завантажити відгук
Офіційний опонент:Іваннікова Людмила Володимирівна, кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник відділу української та зарубіжної фольклористики (Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені Максима Рильського НАН України)Завантажити відгук