30 березня 2021 року Науково-навчальна лабораторія музейної педагогіки Львівського національного університету імені Івана Франка провела Перший міжінституціональний науковий семінар «Феномен інтерпретації: теоретичне осмислення та особливості застосування у музейному просторі» з циклу міжінституціональних семінарів на тему «Інтерпретація у системі музейно-педагогічної діяльності».
Захід провели у дистанційному режимі в партнерстві з Національним центром «Мала академія наук України», Національною Академією Педагогічних наук України, Національною Академією Мистецтв України, Педагогічним музеєм України, Національним заповідником «Києво-Печерська Лавра».
Тематика виступів учасників семінару була зосереджена довкола питань, які з різних позицій пояснювали, розкривали, описували феномен інтерпретації у просторі музею у контексті різних освітніх рівнів та методологічних позицій.
Зокрема, у своїй доповіді модератор семінару, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, завідувач Науково-навчальної лабораторії музейної педагогіки Львівського університету Олексій Караманов окреслив теоретичні й практичні аспекти інтерпретації у просторі музею відповідно до завдань його освітньо-просвітницької діяльності.
Виступ директорки Педагогічного фахового коледжу Львівського національного університету імені Івана Франка Оксани Сурмач зосередив увагу присутніх на діяльності відомої представниці Лестерської школи музеології С. Пірс та її ролі у розробці концептуальних засад музейної інтерпретації.
Завідувач Музею історії Львівського університету Юрій Гудима, здійснивши короткий екскурс у проблему тлумачення поняття «інтерпретація», розповів присутнім про її особливості на прикладі експонатів університетського музею.
У спільній доповіді начальника відділу музейно-освітньої роботи Національного заповідника «Києво-Печерська лавра» Олега Топилка та історика-публіциста (м. Київ) Анатолія Горового наголошувалося на такому цікавому прикладі інтерпретації як музейний фільм та йшлося про можливості його адаптації до умов освітнього процесу для школярів та студентів.
Виступ директора Педагогічного музею України (м. Київ) Олександра Міхна був зосереджений на ролі і значенні онлайн-проєктів Педагогічного музею України як форми інтерпретації історії освіти та педагогічної науки, що набуває особливої ваги в сучасних складних умовах пандемії.
Подібні мотиви були присутні й у доповіді провідної наукової співробітниці Педагогічного музею України Лариси Гайди, (м. Київ), яка на основі власних досліджень розробила та впровадила у практику електронний ресурс «Музейна педагогіка» на базі вебплатформи цього музею.
Доцент кафедри географії та туризму Приватного вищого навчального закладу «Міжнародного економіко-гуманітарного університету ім. академіка Степана Дем’янчука» (м. Рівне) Ростислав Шикула розповів про власний досвід педагога-практика природничого музею, продемонструвавши можливості інтерпретації експонатів у його просторі на конкретних прикладах під час занять зі студентами.
Спільний виступ вчительки мистецтва ЗСШ № 50 м. Львова Ольги Железник, та вчительки-методистки ЗСШ № 50 м. Львова, Заслуженого вчителя України Ірини Ласкій було присвячено інтерпретації образів казки засобами музейної педагогіки (на прикладі співпраці школи з літературним музеєм).
Доповіді студентів-бакалавірів ІІ курсу Педагогічного фахового коледжу (спеціальність «Музеєзнавство, пам’яткознавство») Сніжани Войтович та Миколи Москалика, а також магістра Мар’яни Манчур зосереджувалися на практичних аспектах музейної інтерпретації під час ознайомлення з експозицією відділу «Музей-Арсенал» Львівського історичного музею.
У дискусії, яка завершила семінар, взяли участь члени Науково-навчальної лабораторії музейної педагогіки: доцентка кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, керівниця наукового семінару кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Юлія Заячук; доцентка кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Ольга Біляковська та доцентка кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Наталія Горук.