Завершився проєкт  «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом / Learning Together») за участю викладачів  Львівського університету

Конференція «Нова школа, нові горизонти», яка відбулася  на початку липня  2023 року у Києві, стала фінальним  заходом  для проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом / Learning Together»).  Під час конференції очільники Міністерства освіти і науки України, керівники проєкту, фінські експерти, директори та вчителі українських шкіл дискутували про проєктні результати, обговорювали майбутнє   Нової української школи,  плани дій у контексті освітніх реформ.

У дискусійній панелі з питань професійного розвитку вчителів взяв участь  асистент кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка Ігор Бущак. В обговоренні також виступили інші колеги: національна експертка  у проєкті «Навчаємось разом» Наталія Софій, радник з питань освіти Туя Лаурен (Finnish Consulting Group), професорка, докторка педагогічних наук Наталія Авшенюк (завідувачка відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України), тренерка-викладачка Наталія Гальчевська (Вінницька академія безперервної освіти).

Під час  дискусій  промовці обговорили вирішальну роль учителів у здійсненні освітніх реформ, зміни у системі підготовки вчителів, зокрема в педагогічній практиці в закладах вищої освіти, сталість  та поширення результатів проєкту.

Діяльність проєкту  загалом допомогла 15,8 млн українців та понад 2,1 млн українських освітян краще зрозуміти особливості реформи НУШ та її вплив на майбутнє дітей та України. Зокрема, проєкт започаткував  НУШ-хаб  – ресурс із навчальними матеріалами для освітян – та провів понад 12 тематичних комунікаційних кампаній.

Тренінгові програми щодо ефективного управління школою, використання нових професійних стандартів та впровадження реформи НУШ успішно прослухали 544 директори та 314 тренерів.  На основі  курсу «Академія ефективного управління школою» створено та затверджено Типову програму підвищення кваліфікації для новопризначених директорів ЗЗСО.

Проєкт також працював над створенням сучасного освітнього середовища. Конструктором  навчальних планів та програм розробленим проєктом та Командою підтримки реформ МОН, користується вже понад 12 200 освітян, які створили 411 тестових навчальних програм.

У навчальних заходах проєкту активну участь брали викладачі факультету педагогічної  освіти  Львівського національного університету імені Івана Франка, які впроваджують освітньо-професійні програми педагогічних спеціальностей факультету. В онлайн-курсах, які проводили викладачі Університету Гельсінкі  разом з колегами з 24 українських університетів, вони мали змогу ознайомитися із міжнародним, зокрема фінським, підходами до підготовки майбутніх учителів,  рефлексувати над досвідом фінських освітян та міркувати про можливі впровадження корисних компонентів в освітніх програмах українських університетів.

Концепція Нової  української школи  в ЛНУ ім. Івана Франка  впроваджується  під час викладання освітніх компонент на відповідних освітніх програмах професійної підготовки та вибіркових дисциплін. У структурі Університету працює Навчально-наукова лабораторія Нової української школи, яка проводить університетські та міжуніверситетські заходи для ознайомлення із засадами освітніх реформ, представленням нових підходів у навчальному процесі. Викладачі факультету педагогічної освіти беруть участь у формуванні організації педагогічних практик в Університеті, досліджують та впроваджують нові підходи у наскрізних циклах педагогічних практик у школах та  закладах дошкільної освіти.  На базі кафедри початкової та дошкільної освіти реалізовується кілька інноваційних програм спеціальності «Початкова освіта».

Довідково

Проєкт «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом») – це чотирирічна програма співпраці, яка почалася між Україною та Фінляндією в липні 2018 року та до якої наприкінці цього ж року приєднався ЄС. Метою проєкту було надання підтримки реформі «Нова українська школа» (НУШ), насамперед на рівні початкової школи.

Найважливіші завдання проєкту:

  • навчання педагогів і адміністраторів шкіл;
  • покращення сприйняття реформи НУШ серед освітян та широкої громадськості;
  • розвиток освітнього середовища;
  • поліпшення викладання української як другої мови серед національних меншин.

Проєкт фінансувався  Міністерством закордонних справ Фінляндії та ЄС і реалізовувся компанією FCG International у співпраці з Гельсінським університетом.

Більше фото